- Door
- Caroline van Soelen
- geplaatst op
- 28 augustus 2013 08:02 uur
Het gaat goed met Digital Realty. Het Amerikaanse datacenterbedrijf lijkt geen last te hebben van de economische crisis. “De crisis biedt juist mogelijkheden voor onze branche en tot nu toe weten we die goed te benutten”, zegt Omer Wilson, Marketing Director EMEA van Digital Realty in gesprek met ISPam.nl.
Het datacenterbedrijf investeert de komende jaren veel in de regio Amsterdam en daarbuiten. Uit onderzoek van Digital Realty in april van dit jaar bleek dat Amsterdam niet erg in trek is als datacenterlocatie. Maar Omer Wilson ziet in Nederland nog voldoende kansen voor de datacentermarkt. “Amsterdam ia a top-tier market, en zit zeker in de top 3 van Europa. Bovendien zitten hier veel grote multinationals. Een belangrijke plek voor een bedrijf om aanwezig te zijn”, aldus Wilson.
Digital Realty kocht ruimte voor een datacenter in De President in Hoofddorp en sloot een deal met KPN voor een datacenter in Groningen. Het nieuwe datacenter in Hoofddorp is in de tweede helft van 2014 af. “Dat nieuwe datacenter is erg belangrijk voor ons bedrijf”, zegt Wilson. “We hebben al vier gebouwen in de regio van Amsterdam, maar die zaten vaak allemaal vol. Nu hebben we weer wat vrije ruimte, en dat geeft ons de kans hebben om nieuwe klanten te winnen.”
”Voorlopig houdt Digital Realty het bij deze twee grote projecten in ons land. Maar daar buiten blijft het druk met de uitbreiding in Europa. “Dit jaar is erg belangrijk voor Europa. Er gebeuren op dit moment veel interessante dingen in deze branche en wij zien onze pijplijn hier steeds drukker worden. De hoeveelheid data neemt snel toe en dus is er steeds meer ruimte nodig om die data op te slaan.”