- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 8 november 2006 15:20 uur
Uit onderzoek blijkt dat een internetter een website maar 4 seconden de tijd geeft en daarna surft de internetter weer net zo vrolijk weer weg, zo blijkt uit onderzoek van Akamai Technologies en Jupiter Research. Het is dus voor website eigenaren van enorm belang dat hun website snel door de webhoster wordt geserveerd, zeker voor ondernemingen.
Het blijkt zelfs dat een derde van de online shoppers eens besloten heeft om niet voor een bepaalde webwinkel te kiezen omdat de laadtijd van de website te lang was. Daaruit valt dus op te maken dat webwinkeliers aanzienlijke schade leiden doordat ze hun website/webwinkel onderbrengen bij een webhoster met een slechte webserver performance.
Iedereen realiseert zich dat een webserver in de lucht moet zijn en dat downtime voor webwinkeliers in schade resulteert, uit dit onderzoek blijkt dus dat dat dus ook voor een slechte performance geldt. Misschien een nieuw punt voor in Service Level Agreements, dat websites binnen een bepaalde tijd geladen dienen te zijn, waar dan wel een benchmark voor zou moeten komen dan.
In het verlengde hiervan ben ik gevraagd om opzoek te gaan naar sprekers voor een seminar in het kader van DigiBewust, over de veiligheidsketen van websites, waarbij webhosting uiteraard een zéér belangrijke rol speelt. Dus mocht iemand denken dat lijkt me wel wat of wil je meer informatie, neem dan even contact met mij op via [email protected].