- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 17 november 2006 10:47 uur
Eén week geleden schreef ik over het feit dat UnifiedRoot genomineerd is voor een prestigeuze award. Daarnaast plaatste ik een flink vraagteken bij hun marketing, waarbij ze vrijwel géén enkele kanttekening lijken te plaatsen over het feit dat het maar een zeer beperkt product is dat niet gedelegeerd is door de ICANN.
Het internet moet naar mijn idee uniform zijn, en UnifiedRoot draagt juist niet aan bij, daarvoor hebben we de ICANN die dat bewaakt en waar de hele gemeenschap invloed heeft op de TLD’s die worden gerealiseerd en ook worden gebruikt op internet.
Waar ik al bang voor was dat de reguliere media niet door heeft dat dit een zeer beperkte dienst is, die eigenlijk zelfs ongewenst is op internet, werd duidelijk toen ik zojuist door de KamerKrant (van de Kamer van Koophandel) doorbladerde en het volgende artikeltje las:
Een quote als “Om bijvoorbeeld de vertrektijden op Schiphol te vinden, hoeven mensen alleen maar departure.schiphol in de adresbalk (URL) in te typen” doet het natuurlijk goed in een persbericht. Echter vergeten ze even te vermelden dat waarschijnlijk nog geen promile van de internetgebruikers ondersteuning heeft voor de dienstverlening van UnifiedRoot en daarmee de TLD’s nauwelijks bereikbaar zijn. Voor UnifiedRoot zelf is de dienst natuurlijk wel zeer waardevol, gezien ze per verkochte TLD weer 1.000 euro verdienen.