- Door
- Veenman
- geplaatst op
- 8 oktober 2008 08:01 uur
Relatief kort na elkaar zijn er twee directieleden bij XS4ALL weggegaan. In juni liet (voormalig) technisch directeur Simon Hania weten zijn functie bij XS4ALL na ruim 8 jaar voor een nieuwe uitdaging bij Tom Tom, waar hij nu verantwoordelijk is voor “content delivery”. Hania was jarenlang voor de buitenwereld het gezicht van XS4ALL. Hania is opgevolgd door Patrick Kinders, voorheen manager new business bij moederbedrijf KPN.
Nu heeft XS4ALL ook bekend gemaakt dat ook Marion Koopman, directeur van XS4ALL, het bedrijf na precies drie jaar en één maand zal verlaten op 1 november. Koopman opereerde bij XS4ALL meer op de achtergrond, maar heeft het afgelopen jaar wel de nieuwe strategie van XS4ALL uitgezet, waarbij het bedrijf zich nadrukkelijk zal gaan richten op de kleinzakelijke markt. Koopman zal worden opgevolgd door Theo de Vries, manager Sales bij XS4ALL. Koopman zelf verruilt XS4ALL voor het moederbedrijf KPN, waar zij als directeur Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en Diversiteit aan de slag gaat.
Volgens XS4ALL woordvoerder Niels Huijbregts heeft de directiewisseling geen gevolgen voor de koers die gevaren wordt. De plannen worden namelijk voor langere termijn vastgelegd en zijn niet onderhevig aan personele veranderingen. Toch ben ik benieuwd of er iets verandert, want de ervaring leert dat élke nieuwe bestuurder zijn stempel op de organisatie wil drukken.