- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 24 december 2006 16:21 uur
Bij Demon kunnen 60.000 abonnees hun e-mail niet gebruiken door de grote hoeveelheid spam die de mailservers te verwerken krijgen. Afgelopen week gingen de mailservers van UPC al plat door het zelfde probleem.
Simon Hania, technisch directeur van XS4ALL, dat Demon enige tijd geleden heeft overgenomen, verklaard tegenover Planet Multimedia:
We zijn druk bezig de spamfilters te vervangen en hopen dat iedereen in de loop van de dag weer kan e-mailen. De 300.000 leden van deze provider kunnen nog wel ongehinderd e-mailen. Dat is mede te danken aan de vijftig extra mailservers die we hebben geïnstalleerd en het gebruik van de modernste filtertechnologie. Die gaan we nu ook installeren bij Demon Internet.
In het bericht over het plat gaan van de mailservers van UPC schreef ik al dat ik vreesde dat bij meer ISP’s de mailservers zouden bezwijken onder de grote hoeveelheden spam, helaas heb ik daar gelijk in gekregen. Opnieuw laat dit zien dat spam een telkens groter probleem begint te worden, dat behalve irritant ook zeer schadelijk kan zijn voor de infrastructuur van het internet.