- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 1 april 2015 07:55 uur
Sinds 2006 houden we de branche elke werkdag op de hoogte van het laatste nieuws en trends op het gebied van de cloud, datacenters en hosting. Om dat mogelijk te maken bieden we ook ruimte om te adverteren met banners en advertorials. Vandaag kondigen we een nieuw advertentieproduct aan: gesponsorde vragen.
We plaatsen alleen berichten op ISPam.nl omdat de redactie van mening is dat het interessant voor de branche is. Dat geldt niet alleen voor redactionele berichten maar ook voor bedrijfsnieuws en ingezonden stukken. Wie iets te vertellen heeft dat interessant is voor de branche, kan zijn verhaal op ISPam.nl kwijt. Het enige dat je veelal zelf moet doen, is ervoor zorgen dat het verhaal dat je wilt vertellen ‘op papier staat’ zodat wij het kunnen plaatsen.
Op ISPam.nl vertellen we ook vaak verhalen die over één specifiek bedrijf of dienst gaan. Telkens vaker geven betrokken bedrijven aan dat ze hun Unique Selling Points of andere commerciële dingen in het bericht terug willen zien. Dat is echter niet de doelstelling van een redactioneel bericht. Dat levert regelmatig spanning op tussen de journalist die het bericht schrijft en het bedrijf dat is geïnterviewd. Soms hebben we daarom stukken niet op ISPam.nl gepubliceerd, omdat we graag positieve aandacht geven maar daar redactioneel ook grenzen aan zitten.
Daarom lanceren we vandaag een nieuw advertentieproduct: gesponsorde vragen. We gaan bedrijven de mogelijkheid bieden om in bepaalde redactionele berichten vragen op te nemen met een commercieel tintje, naast de gewone redactionele vragen. In een bericht over een nieuwe dienst kan het bijvoorbeeld gaan om een vraag (en antwoord) over de prijzen van de dienst, waarom de dienst beter is dan de concurrentie, ervaringen van klanten of met welke accountmanager contact kan worden opgenomen.
De gesponsorde vragen en antwoorden zullen net zo relevant voor de lezers zijn als de redactionele vragen. Daarnaast melden we bij elke gesponsorde vraag dat dit het geval is. De lezer kan zo in één oogopslag zien, wat redactioneel en wat commercieel is.
Gesponsorde vragen gaan we alleen aanbieden in berichten die zelf al positief zijn. Aan de presentatie van de redactionele vragen en antwoorden zal niks veranderen. Als en alleen als een verhaal relevant is, wordt het verteld en hoeft dan ook niet voor betaald te worden (de enige uitzondering zijn advertorials). De kritische journalistiek die we ook bedrijven, blijft volledig onafhankelijk en vrij van elke vorm van commerciële toevoegingen.
[advpoll id=”132″ title=”Vraag van de dag” width=”100%”]