Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

Betrouwbare en voordelige hosting van hoge kwaliteit koop je niet bij een kleine hoster

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 21 mei 2015 08:00 uur

Gisteren zag ik een heel kleine hoster die zijn diensten op Twitter op de volgende manier beschrijft: “betrouwbare SSD-reseller hosting van hoge kwaliteit tegen een voordelig[e] prijs”. Dat is mogelijk een uitstekende beschrijving van de dienstverlening van de hoster. Echter trapt de hoster daarmee in een bekende valkuil. Dat is namelijk niet waar potentiële klanten van een kleine hoster naar op zoek zijn.

https://twitter.com/Huising/status/600919177516441600

Indien een klant op zoek gaat naar betrouwbare hosting van hoge kwaliteit die ook nog eens lekker goedkoop is, dan zijn er zeker tien partijen waarbij de klant terecht kan met stuk voor stuk een hogere kwaliteit, hogere mate van betrouwbaarheid en die ook nog eens goedkoper zijn. Gelukkig is er een heel andere reden waarom klanten wel voor een kleine hoster kiezen.

Een kleine hoster heeft namelijk een unieke persoonlijke service die per ondernemer verschillend is (zie ook dit artikel waarin ik aankondigde dat 2015 het jaar van de kleine hoster wordt). Dat is volgens mij ook de belangrijkste reden waarom klanten voor een kleine hoster kiezen. Een kleine hoster kan daarom beter daar de nadruk op leggen wanneer hij zijn diensten aanprijst. Op alle andere vlakken zal de kleine hoster het meestal afleggen tegen zijn grote collega’s.

Kleine hosters moeten daarom proberen om klanten te bereiken die daar specifiek op zoek zijn naar persoonlijke service en support. Denk daarbij aan klanten die het zat zijn om in de wacht te hangen bij de helpdesk van een hoster of (bij sommige) hosters helemaal niet kunnen bellen. Wat een kleine hoster dus feitelijk tegen potentiële klanten moet zeggen is: “Hoi potentiële klant, neem bij mij hosting af en dan sta ik persoonlijk 24/7 voor je klaar om ervoor te zorgen dat je helemaal tevreden bent.”

Om terug te komen op de tweet in kwestie, die zou je dan zo kunnen formuleren:
JHhosting biedt betrouwbare SSD-reseller hosting met persoonlijke service en support” of “Hosting nodig? Wij bieden betrouwbare SSD-reseller hosting. En als je hulp nodig hebt, kun je Jan altijd mailen jan@[hosting].nl of bellen 0123-456789”.

Nog geen reacties

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.