- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 10 juni 2006 20:05 uur
Niet alleen ISP-Services was gisteren de dupe van uitvoerders die het niet belangrijk vinden om even na te vragen of ergens kabels lopen. Zodoende werd er eveneens rond 10 uur s’ochtends bij wegwerkzaamheden aan de A6 een glasvezeltje gesloopt. Gevolg? 30.000 klanten van UPC in Almere hebben vanaf dat moment geen internet en telefonie (voip).
UPC sprak de verwachting uit dat de storing rond middernacht verholpen zou zijn, een woordvoerder van UPC heeft het volgende over het incident te zeggen:
Een glasvezelkabel van UPC is kapot getrokken bij wegwerkzaamheden langs de A6. Daardoor kwam er ook geen televisie-signaal meer door, maar dat probleem kon snel worden verholpen. We moeten twee keer zestig glasvezeldraadjes aan elkaar lassen en dat is een zeer tijdrovende klus.
UPC wil ook een claim gaan indienen bij partij die verantwoordelijk is voor de kabelbreuk:
Het gebeurt namelijk zo vaak. En het kost ons toch iedere keer tussen de 10.000 en 30.000 euro om het te repareren. Om nog maar niet te spreken van de imagoschade die we zo oplopen.