- Bedrijfsnieuws van
- Avaya
- geplaatst op
- 14 december 2015 09:50 uur
Avaya en Plantronics kondigen een nieuw samenwerkingsinitiatief aan, om de groeiende behoefte naar eenvoudigere communicatie in contactcenters en unified communications (UC) omgevingen aan te pakken. Het eerste initiatief onder deze uitgebreide samenwerking richt zich op het verzekeren van compatibiliteit en nauwe integratie tussen headsets van Plantronics en Avaya’s Chrome-gebaseerde contactcenter Apps – waaronder Avaya Agent for Chrome en Customer Engagement OnAvaya –Google Cloud Platform. Met deze krachtige combinatie kunnen contactcenters genieten van naadloze stem- en andere interacties met klanten, waaronder chat, e-mail en sms.
“Plantronics heeft hard gewerkt om zijn klassieke endpoint business af te stemmen met oplossingen, die medewerkers op positieve wijze met klanten verbinden,” aldus Nancy Jamison, hoofdanalist, Customer Contact Centre group bij Frost & Sullivan. “De uitbreiding van de samenwerking met Avaya, die dezelfde missie kent, zal een aanzienlijk verschil maken voor de klantbinding.”
Volgens een recent onderzoek van de International Customer Management Institute (ICMI)1 denkt 71 procent van de contactcenterleiders dat systeemmoeilijkheden en de inefficiëntie van tools de grootste bijdrage leveren aan de stress die contactcentermedewerkers tijdens een werkdag ervaren. Het rapport merkt ook op dat de grootste positieve impact op prestaties ontstaat, zodra men is uitgerust en over de nodige middelen beschikt om het werk effectiever en efficiënter te kunnen verrichten.
“De eerste behoefte die onze klanten zoeken is eenvoud en gebruiksgemak,” zegt Mark Monday, vice-president en general manager van Team Engagement Solutions bij Avaya. “Steeds meer van onze klanten vragen ons hoe Plantronics en Avaya kunnen samenwerken om een betere engagement-ervaring te creëren. Via dit partnerschap integreren Avaya en Plantronics multi-channel samenwerkingsmogelijkheden met bedrijfsprocessen en applicaties, voor een moeiteloze engagement-ervaring voor onze klanten.”
“Zowel Avaya als Plantronics delen een gemeenschappelijke visie om een verbeterde communicatie-ervaring te bieden voor gezamenlijke oplossingen, waarvan wij geloven dat ze waarde leveren aan onze klanten,” zegt Joe Burton, executive vice-president en chief commercial officer bij Plantronics. “De co-ontwikkelde oplossingen helpen bij het stroomlijnen van toegang tot multi-channel communicatie. Ze maken een meer natuurlijke, intuïtieve ervaring mogelijk voor mensen die wel of niet hun dagen achter een bureau spenderen. Onze lange samenwerking, die de beste mogelijkheden van beide bedrijven verbindt, biedt Avaya klanten oplossingen met unieke en onderscheidende kenmerken die hun helpt om effectiever en efficiënter te kunnen werken.”
Avaya en Plantronics kennen een langdurige samenwerking die decennia overspant. Gedurende deze periode hebben de bedrijven een verregaande technologische integratie ontwikkeld, die de innovatie rondom het contactcenter heeft gevoed en verbeterde audio- en video-ervaringen voor bedrijven heeft helpen creëren. Meest recentelijk hebben de bedrijven de Seamless transfer snap-in gelanceerd als onderdeel van de Avaya Engagement Assistant. Dit stelt mensen met een Plantronics Voyager Legend UC headset in staat om een mobiel gesprek vloeiend te laten overgaan in een video-enabled Avaya Scopia desktopsessie zonder verlies van audio. De oplossing maakt gebruik van Plantronics’ proximity API’s met het Avaya Engagement Development Platform (EDP) en is een voorbeeld van hoe ontwikkelaars binnen enkele minuten een op maat gemaakte integratie kunnen creëren met gebruik van standaard-gebaseerde API’s en de Avaya EDP.
“Als een early adopter van Customer Engagement OnAvaya—Google Cloud Platform zien wij deze samenwerking tussen Avaya en Plantronics als een winsituatie voor Summertime Potato Company,” zegt Susan DeFazio, directeur bedrijfsprocessen bij Summertime Potato Company. “Onze werkzaamheden gaan geheel over persoonlijke relaties, en in een klein bedrijf als de onze vervullen onze teamleden verschillende rollen. De overstap naar een cloud-omgeving biedt ons de flexibiliteit om te kunnen multi-tasken terwijl we kunnen blijven communiceren met onze klanten en leveranciers. Een nauwere integratie van onze contactcenter-oplossing en headsets, betekent een vermindering van de potentiële downtijd en het aantal support problemen.”