Voor de tiende keer gepositioneerd als ‘leader’, gebaseerd op ‘Completeness of Vision’ en ‘Ability to Execute’
- Bedrijfsnieuws van
- BT
- geplaatst op
- 25 maart 2014 15:47 uur
BT maakt vandaag bekend dat het voor de tiende keer door Gartner, Inc. als leider is gepositioneerd in het ‘Magic Quadrant for Global Network Service Providers’.
Volgens Gartner zal “de vraag van organisaties naar wereldwijde netwerkdiensten blijven groeien als gevolg van de globalisering en de groeiende adoptie van clouddiensten, welke vaak worden gehost in andere markten dan die waar ze worden afgenomen. De behoefte van organisaties aan meer bandbreedte zal naar verwachting niet afnemen, met video, machine-to-machine communicatie (M2M) en big data – in combinatie met IT-centralisatie – als primaire drivers. Betrouwbaarheids- en prestatie-controles worden steeds belangrijker doordat zakelijke processen steeds meer afhankelijk worden van IT. Daarnaast zorgt IT-architectuur (zoals thin-client computing) voor een nog grotere afhankelijkheid van het netwerk.”
Leiders beschikken volgens Gartner in deze context “over een compleet portfolio van spraak- en datadiensten, gecombineerd met een bovengemiddeld niveau van dienstverlening en ondersteuning, een brede wereldwijde dekking en een concurrerende prijsstelling. Ze hebben een sterke visie, met als belangrijk onderdeel het adopteren van meer van informatie- en communicatie technologie (ICT) capabilities, wat een strategie is die ze bovendien duidelijk en openlijk uitdragen.”
Luis Alvarez, CEO van BT Global Services: “Ik ben er trots op dat we onze positie in dit belangrijke rapport hebben verbeterd. Dit is de tiende keer dat we gepositioneerd zijn in het kwadrant en dat minder dan zes maanden nadat we erkend zijn als ‘leader’ in Gartner’s ‘global communications outsourcing and professional services magic quadrant’[1]. Om onze leiderschapspositie te blijven verbeteren, werken we hard aan onze voortgang op het gebied van kwaliteit van dienstverlening, prijsstelling en ons track record, om onze wereldwijde klanten thema’s als infrastructuur, taal en cultuur succesvol te helpen adresseren. Daarnaast zijn we bezig met het verder verfijnen van een duidelijke en evoluerende geografische strategie om aan de veranderende behoeften van onze klanten te voldoen. Onze sterke punten, zoals de uitvoering en volledigheid van onze visie, worden in dit rapport door Gartner erkend.”