- Bedrijfsnieuws van
- Solcon
- geplaatst op
- 20 december 2013 16:03 uur
Internetprovider Solcon heeft een uitstekende score gehaald in de providertest van de Consumentenbond. Solcon kreeg het predicaat ‘Beste uit de Test’ in de categorieën internet en internet plus bellen, zo blijkt uit de deze week gepubliceerde ProviderMonitor.
Klanten van Solcon zijn zeer tevreden volgens de einduitslag over 2013. ,,Solcon heeft uitstekende kwaliteitsscores op alle aspecten”, schrijft de Consumentenbond. Zo scoort Solcon in de categorie internet plus bellen een algemeen testoordeel van 8,1. Voor de kwaliteit van internet haalt Solcon zelfs een 8,5.
Bij de ProviderMonitor geven consumenten tweemaandelijks hun ervaringen door aan de Consumentenbond. Daaruit volgt een uitslag die de prestaties van de providers laat zien op het gebied van kwaliteit van het internet, storingen, service en de manier waarop providers met problemen omgaan. Solcon bleek daarbij het beste in de categorie internet en internet plus bellen
Eigen televisiedienst
Solcon-directeur Peter van der Vlies: ,,Een belangrijke onafhankelijke meting, waaruit opnieuw blijkt dat klanten onze dienstverlening waarderen. Maar we zullen ook in 2014 niet stilzitten. Dit jaar hebben we onze eigen televisiedienst gelanceerd, begin volgend jaar komt daar mobiel bij. Klanten kunnen daarbij verwachten dat we het peil van onze dienstverlening ook op deze nieuwe producten handhaven.”
De provider deed niet mee in de categorie triple (internet, telefonie en televisie) van de ProviderMonitor vanwege te weinig metingen van gebruikers. ,,Maar daar komt volgend jaar ook verandering in. Inmiddels kiezen steeds meer ADSL-gebruikers voor onze TV dienst, dus ook op dit terrein zal men volgend jaar meer van ons horen.”