- Bedrijfsnieuws van
- Byte
- geplaatst op
- 3 maart 2016 15:52 uur
De afgelopen maanden is er achter de schermen hard gewerkt aan de eerste Nederlandse webwinkel op het recent gelanceerde Magento 2.0 platform. De nieuwe versie van het e-commerce systeem bevat veel nieuwe features en verbeteringen waardoor de winkelervaring voor bezoekers veel aantrekkelijker gemaakt kan worden en het beheer aan de achterkant veel gebruiksvriendelijker is. Op beaumotica.com zijn deze verbeteringen in de praktijk gebracht. De ontwikkeling van deze Magento 2.0 Enterprise webwinkel is uitgevoerd door MediaCT, in samenwerking met hosting partner Byte. MediaCT is zorgvuldig geselecteerd door Magento voor een Magento 2.0 pilot, waarna Beaumotica werd gekozen voor de eerste Nederlandse showcase.
Gebruiksvriendelijkheid voorop in Magento 2.0
Door het gebruik van Magento 2.0 kan beaumotica.com haar producten op een sprekende manier weergeven voor haar bezoekers, en kan de shop door het nieuwe admin panel op alle schermen beheerd worden – inclusief mobiel. Om de producten te beheren werd eerst een apart systeem overwogen. De inbegrepen oplossing van Magento 2.0, met de mogelijkheid om meerdere sites in meerdere talen te beheren, sloot echter het beste aan bij de internationale ambities van beaumotica.com.
De dagelijkse taken van beaumotica.com, zoals het updaten van producten, verwerken van orders en het uitvoeren van webwinkel marketing, zijn in Magento 2.0 een stuk efficiënter uit te voeren. Zo is het een stuk makkelijker om producten te importeren en exporteren, attributen toe te voegen en catalogus overzichten te maken. Voor Beaumotica werd er bijvoorbeeld een gefilterde weergave gemaakt waarin in één overzicht producten, waarbij nog een beschrijving mist, worden weergegeven. Dit zorgt ervoor dat de shop voor haar contentschrijvers makkelijk te beheren is. Iets wat zeker van pas komt nu de shop in meerdere talen wordt aangeboden.
“We zijn blij met de overstap naar Magento 2.0. De combinatie van technische vernieuwingen en de inspirerende klantbeleving zijn absoluut de moeite waard.” – Henry van den Borg, eigenaar Beaumotica.
Om de klantbeleving te verbeteren is de shop volledig responsive opgebouwd. Zo krijgen alle bezoekers via ieder soort scherm dezelfde winkelervaring. Ook is er gebruik gemaakt van de Magento 2.0 checkout mogelijkheid. Tot slot is er gekozen voor de nieuwe betaalextensie van Adyen en voor de fulfilment oplossing van Active Ants. Om de shop optimaal te laten performen is er gekozen voor het Magento specifieke hostingplatform van Byte en wordt de shop nog geoptimaliseerd met Varnish.
Waarom deze showcase?
Magento heeft bewust voor Beaumotica gekozen. De Nederlandse webwinkel maakte vorig jaar al indruk door de Mobile Excellence Award te winnen. Eigenaar Henry van der Borg heeft niet alleen grote internationale ambities, maar staat ook altijd open voor pilots en vernieuwing van zijn shop. Diezelfde houding kenmerkt Magento 2 Trained Solution Partner MediaCT, die de webwinkel van Beaumotica heeft gerealiseerd en zich vol overgave op deze pilot heeft gestort. Omdat er van de nieuwe site grote prestaties worden geëist, schakelde MediaCT de Magento hosting specialist Byte in. MediaCT werkt al geruime tijd met het door Byte ontwikkelde Magento platform Hypernode en weet dat Byte hiermee de e-commerce applicatie optimaal kan laten presteren. Beaumotica, MediaCT en Byte vormden een ideaal team voor de Magento 2 showcase.
Over Beaumotica
Beaumotica.nl is een Nederlandse webwinkel met grote internationale ambities. De shop verkoopt lifestyleproducten en slimme producten waarmee je sfeer in huis brengt met verlichting. Zowel thuis als online in de webshop draait alles om beleving. Omdat Beaumotica plannen heeft voor uitbreiding naar heel Europa adviseerde MediaCT om Magento 2.0 in te zetten voor de Engelstalige beaumotica.com webwinkel.
De partijen achter de implementatie
Als Magento 2 Trained Solution Partner heeft MediaCT zich volledig ingezet voor de ontwikkeling van beaumotica.com. Samen met hosting partner Byte zocht MediaCT naar de beste hosting oplossing voor deze gloednieuwe Magento 2.0 webwinkel. Gekozen werd voor het Magento platform Hypernode. Een innovatief platform waarbij gebruik wordt gemaakt van de nieuwste technieken en optimalisaties. Omdat het platform specifiek voor Magento is ontwikkeld behaalt de shop van Beaumotica hiermee een optimale performance.
Met Magento 2.0 heeft Beaumotica een grote stap naar internationale groei gezet. De doorontwikkeling van het platform zal zeker bijdragen aan het succes van de webwinkel in de Europese markt.