Overeenkomst voor vijf jaar met ASO voor ongekende, wereldwijde kijkervaring van miljarden wielerfans
- Bedrijfsnieuws van
- Dimension Data
- geplaatst op
- 6 maart 2015 13:50 uur
Dimension Data, wereldwijd leverancier van IT-oplossingen en diensten, en Amaury Sport Organisation (ASO), de eigenaar van de Tour de France, gaan de komende vijf jaar intensief samenwerken. Dimension Data wordt de officiële technologiepartner voor verschillende grote wielerevents. Dit houdt in dat het bedrijf verslaggevers en kijkers snel en direct voorziet van de beste wedstrijdinformatie. Dit doet Dimension Data onder andere voor de Tour de France, Parijs-Nice, Parijs-Roubaix, Luik-Bastenaken-Luik en de Ronde van Spanje. De overeenkomst tussen de ASO en Dimension Data gaat in tijdens de Tour de France van 2015. Als partner van de ASO, biedt Dimension Data dan miljarden wielerfans over de hele wereld een ongeëvenaarde kijkervaring.
“Het is voor ons een voorrecht om samen te werken met de ASO en met onze technologieën en kennis bij te dragen aan een van de oudste en meest prestigieuze wielerevents ter wereld”, zegt Jeremy Ord, Executive Chairman van Dimension Data. “De wielersport is een belangrijk deel van het leven van miljoenen mensen: van kinderen in de stad of op het platteland die al jong leren fietsen, tot jongeren en volwassenen die met dit vertrouwde vervoermiddel naar school of werk gaan. Technologie brengt mensen nog dichter bij elkaar en stelt organisaties in staat om beter, sneller en kostenefficienter te werken. Wij kijken uit naar dit partnership dat zeer zeker schitterende kansen biedt voor beide organisaties.”
“De wielerfans een optimale ervaring bieden en hen de sport meer van dichtbij laten meebeleven, dat staat bij ons centraal. Wij maken gebruik van technologie om deze spannende prestatiesport te innoveren”, aldus Brett Dawson, CEO van Dimension Data’s Group.
“Dimension Data stelt organisaties in staat om ambities sneller te verwezenlijken”, zegt Christian Prudhomme, directeur van de Tour de France. “Wij willen de tv-registraties en content op digitale platformen verbeteren en zo wielerfans optimaal en betrouwbaar nieuws bieden over de Tour de France en al onze andere wedstrijden. Wielrennen is een boeiende en complexe sport, die kan profiteren van de nieuwste technologieën. Door dit partnership met Dimension Data kunnen wij onze ambitie waarmaken en wielerfans en toeschouwers de wielersportervaring van hun leven te geven.”