HPE IDOL Natural Language Question Answering maakt voor essentiële bedrijfstaken interactie tussen mens en computer mogelijk
- Bedrijfsnieuws van
- Hewlett Packard Enterprise
- (PR-bureau:
- Porter Novelli)
- geplaatst op
- 15 december 2016 10:50 uur
Hewlett Packard Enterprise (NYSE: HPE) kondigt vandaag HPE IDOL aan, een analytics engine voor ongestructureerde data. Deze nieuwe release is voorzien van geavanceerde Natural Language Question Answering. HPE IDOL gebruikt machine learning functionaliteiten om effectiviteit en contextuele nauwkeurigheid van menselijke interacties met computers te verbeteren.
Eén van de grootste uitdagingen waar organisaties mee te maken hebben op gebied van big data is het bieden van antwoorden op vragen van gebruikers op een effectieve manier zonder hinderlijke tussenkomst of uitgebreide training. Interactieve voice assistants en online chatbots hebben dit proces voor consumenten redelijk vereenvoudigd, maar developers hebben moeite om deze aanpak ook voor bedrijfstaken toe te passen. Dit vanwege de complexiteit en context van vragen, betrouwbaarheid van de bronnen, het specifieke karakter van de benodigde informatie en nauwkeurigheid van antwoorden.
HPE Natural Language Question Answering ontrafelt de intentie van een vraag en biedt antwoord of initieert een actie vanuit de eigen (on)gestructureerde data assets van een organisatie. Dit als aanvulling op de beschikbare publieke databronnen om bruikbare, betrouwbare antwoorden en reacties te geven die essentieel zijn voor de business.
“HPE IDOL Natural Language Question Answering is de eerste uitgebreide aanpak om bedrijven te voorzien van goede antwoorden voor analyticsdoeleinden”, aldus Sean Blanchflower, Vice President of engineering van het Big Data Platform bij Hewlett Packard Enterprise. “Deze nieuwe taalonafhankelijke functie verbetert applicaties met een door machine learning gedreven natuurlijke taalinteractie, ontworpen voor bedrijven die steeds meer gebruik willen maken van hun data.”
Beschikbaarheid
HPE IDOL 11.2 met machine learning Natural Language Question Answering voor bedrijven is vanaf vandaag beschikbaar.