- Bedrijfsnieuws van
- Hostnet
- geplaatst op
- 19 mei 2015 11:14 uur
Hostnet lanceert op dinsdag 19 mei een nieuwe campagne: ‘Alles voor ondernemend Nederland’. De campagne moet duidelijk maken dat Hostnet alles in huis heeft en er alles aan doet om ondernemend Nederland te helpen bij het realiseren van ambities. Voor de campagne hebben Hostnet en de bureaus True Ideas en MediaScience de krachten gebundeld. Er worden video’s, radio en online advertenties ingezet.
Doel van de campagne
Het doel van de campagne is om Hostnet op de kaart te zetten bij ondernemend Nederland en te laten zien dat Hostnet meer doet dan domeinregistratie en webhosting. “Dromen en ambities realiseren, dat vinden wij belangrijk. Wij helpen ondernemende mensen hier graag bij met de beste online oplossingen en het delen van onze kennis.”, aldus Edward O’Breen, Marketing Manager van Hostnet.
Eenvoud, humor en relativering
In de campagne geeft Hugo − het nieuwe gezicht van Hostnet − ondernemend Nederland tips. Tips die betrekking hebben op de diensten van Hostnet, waarmee ondernemers efficiënter, succesvoller of makkelijker kunnen ondernemen. Maar zoals op iedere R&D-afdeling gaat niet altijd alles vlekkeloos. Marketing- en communicatiebureau True Ideas heeft het communicatieconcept voor Hostnet bedacht. “Door Hugo te introduceren brengen we eenvoud, humor en relativering in de campagne van Hostnet. Dat maakt het bijzonder voor deze categorie”, zegt Jeroen Ritsema, Creative Director van True Ideas.
Digitale strategie
Marketingbureau MediaScience is verantwoordelijk voor de digitale strategie rondom de campagne. René Zeedijk, Managing Partner MediaScience, over de samenwerking: “Hostnet is uitgegroeid tot één van de grootste hostingproviders van Nederland. We zijn dan ook heel blij met deze nieuwe relatie. Met een uitgekiende inzet van data, media, creatie en techniek streven wij naar de beste resultaten. We zijn trots om als digitaal marketingbureau te helpen bij de herprofilering van Hostnet.”
Van eigen DNA naar alles voor ondernemend Nederland
Hostnet blijft met de campagne dicht bij haar eigen DNA. O’Breen: “Authenticiteit is ontzettend belangrijk. Om consistent en geloofwaardig naar buiten te treden, moet je als merk in de medewerkers zijn verankerd en beloften kunnen nakomen.“ Uit intern onderzoek onder het personeel bleek dat Hostnet zich onderscheidt door echt mee te denken met klanten, expertise te delen en de beste service te bieden. Vervolgens is een daarbij passend communicatieconcept ontwikkeld, met de campagne ‘Alles voor ondernemend Nederland’ als resultaat.