Nieuw cloudcenter voorziet Franse klanten van lokale SoftLayer clouddiensten en voldoet aan eisen van datasoevereiniteit
- Bedrijfsnieuws van
- IBM
- geplaatst op
- 24 oktober 2014 10:02 uur
SoftLayer, een IBM-dochter, gaat voor het einde van het jaar een cloudcenter in Parijs openen. Door deze aanvulling op de SoftLayer cloudcenters in Londen en Amsterdam krijgen klanten meer mogelijkheden om data en activiteiten naar de cloud te verhuizen binnen Europa. IBM Cloud zal ook cloud-infrastructuurdiensten aan Franse klanten aanbieden die hun data binnen de landsgrenzen willen of moeten bewaren.
“We spelen in op de groeiende wens van klanten en landen naar datasoevereiniteit”, zegt Lance Crosby, CEO van SoftLayer. “Met elk nieuwe cloudcenter brengen we ons complete cloud-diensten portfolio dichter bij lokale klanten. Het cloudcenter in Parijs stelt ons in staat om workloads en toepassingen te draaien van Franse klanten die hun data in eigen land en veilig in de cloud willen houden. Daarnaast kunnen we ook onze wereldwijde klanten de mogelijkheid geven dichterbij hun eigen eindgebruikers in de regio te komen.”
De faciliteit is onderdeel van een nieuwe uitbreiding van 15 cloudcenters en een investering van $1,2 miljard van IBM Cloud om zijn aanwezigheid in de cloud wereldwijd te vergroten. Er komt ruimte voor duizenden fysieke servers en de faciliteit biedt het volledige scala van SoftLayer cloud-infrastructuurdiensten aan, inclusief bare metal servers, virtuele servers, storage en netwerken. Het integreert het toonaangevende private netwerk van het bedrijf naadloos met alle SoftLayer cloudcenters en netwerk-PoPs (Points of Presence) wereldwijd. Alle diensten zijn on demand beschikbaar en bieden toegang en controle op afstand. Hiermee kunnen klanten hun ideale publieke, private, of hybride cloud-omgevingen creëren.
Het nieuwe cloudcenter in Parijs wordt op een gunstig moment geopend. Het Franse analistenbureau ‘Markess’ heeft namelijk recent bekendgemaakt dat de cloud computing-markt in Frankrijk is gegroeid van €2,2 miljard in 2012 naar €4,1 miljard in 2014. Dit komt doordat meer bedrijven de cloud inzetten voor nieuwe web-gebaseerde workloads of om hun bestaande activiteiten te veranderen.
“We zijn al vier jaar SoftLayer klant”, zegt Nicolas Zumbiehl, CEO van Hypernia Corporation, aanbieder van volledig gemanagede hosting- en gaming-diensten. “We waarderen SoftLayers betrouwbare cloud-omgeving en wereldwijde netwerk. Aangezien we een internationaal bedrijf zijn met klanten in Frankrijk zijn we erg blij met SoftLayers wereldwijde uitbreiding, en met name met het nieuwe data center in Frankrijk.
Frankrijk staat steevast in Softlayers top 10 van best presterende EMEA-landen en blijft groeien met nieuwe klanten.
“We hebben voor SoftLayer gekozen omdat dit bedrijf de infrastructuur kon leveren die wij nodig hadden om onze klanten te kunnen voorzien van de nodige training, lokalisatie en realtime ondersteuning”, zegt Michel Balcaen, CEO van Assisma PLC, een internationaal bedrijf met Franse oprichters dat performance software ontwikkelt voor grote bedrijven over de hele wereld. “IBM heeft ons voorzien van de expertise om onze cloud-oplossing te ontwerpen terwijl SoftLayer aan alle eisen voldeed die we stelden aan locatie, dataprivacy, flexibiliteit en prestatie. We managen de virtuele machines voor al onze klanten wereldwijd vanuit ons R&D center in Parijs.”