Infor verwelkomde in het laatste boekjaar 97 nieuwe channel partners wereldwijd en de omzet via het kanaal steeg 18 procent
- Bedrijfsnieuws van
- Infor
- geplaatst op
- 12 november 2015 11:50 uur
Infor, een leverancier van branchespecifieke applicaties die geschikt zijn voor de cloud, wil in de komende zes maanden het aantal Benelux-partners die deel uitmaken van het Infor Partner Network (IPN) met 75 procent laten toenemen. Dit plan is onderdeel van de ambitie om het aantal Europese partners uit te breiden met 36 procent.
Het IPN is een wereldwijd netwerk dat partners wil voorzien in de tools en middelen die nodig zijn om een duurzame en winstgevende business rond Infor-producten op te bouwen. Infor blijft, sinds de oprichting in 2011, investeren van het IPN en heeft een programma opgebouwd dat als toonaangevend in de markt wordt beschouwd.
In het boekjaar 2015 zijn 97 nieuwe channel partners tot het IPN toegetreden. Het is het vierde opeenvolgende jaar dat ongeveer honderd nieuwe samenwerkingen met resellers wereldwijd zijn gerealiseerd. Infor blijft uitbreiden en is momenteel op zoek naar nieuwe partners die zich richten op CRM en ERP en dat met name in de branches: mode, F&B en industriële machines.
“Resellers en alliance partners blijven een integrale rol spelen in Infor’s CloudSuite en microverticale initiatieven,” aldus Peter Stanley, VP for European Partner Sales bij Infor. “Onze benadering voor het werven van partners is gericht op kwaliteit boven kwantiteit. We willen geen duizenden partners maar een kleiner aantal waarbij de partners beschikken over branchespecifieke ervaring, bekend zijn met onze producten en toegewijd om aan behoeften van klanten in microverticale sectoren te voldoen.”
Infor blijft nieuwe resellers en service providers aantrekken door de hoeveelheid beschikbare middelen uit te breiden en nieuwe exclusieve initiatieven te creëren. In het afgelopen jaar introduceerde Infor de Infor CloudSuite™ Academy, een trainingsprogramma dat partners voorziet in de noodzakelijke vaardigheden en kennis om hun klanten te helpen Infor-applicaties in de cloud te implementeren.
Het bedrijf creëerde ook Infor Launchpad om partners wereldwijd toegang te geven tot persoonlijke training door de Infor business development-vertegenwoordigers. Beide programma’s werden samengesteld om resellers en service providers een geïndividualiseerde ervaring te geven die afgestemd is op hun branche- en productfocus en helpt het verschil met de concurrentie te vergroten en nieuwe initiatieven voor het bedrijf te ontplooien.
Naast het werven van nieuwe partners wil Infor haar bestaande partners helpen hun portfolio met Infor-producten uit te breiden en ze met Infor CloudSuite te ondersteunen bij de migratie naar de cloud. Om partners met deze migraties te helpen, zijn Infor CloudSuite Academy-lessen beschikbaar.
Infor stimuleert ook partners, die zich willen toeleggen op voor hen belangrijke branches, deel te nemen aan Infor’s microverticale specialisatieprogramma voor het aanbieden van branchespecifieke applicaties die op Infor Mongoose.zijn gebouwd.
“We blijven de doelen, die we voor het IPN hebben opgesteld toen het werd opgericht, realiseren en overtreffen, en bieden onze partners steeds meer opties en methoden om jaar op jaar te groeien,” aldus Jeff Abbott, senior vice president, Global Alliance and Channels bij Infor. “Infor is gericht op microverticale specialisatie en helpt klanten de overstap naar de cloud te maken. Partners zijn een integraal onderdeel van onze langetermijnstrategie en de successen zijn behaald door ervoor te zorgen dat de structuur van het programma en de middelen direct aansluiten bij de grotere initiatieven van ons bedrijf.”