- Bedrijfsnieuws van
- LeaseWeb
- geplaatst op
- 15 september 2014 11:51 uur
Aan het begin van de zomer introduceerde Radio 538 het concept ‘visual radio’, een nieuwe en interactieve manier om TV karakteristieken toe te voegen aan radio-uitzendingen. LeaseWeb, een IT infrastructuur hostingprovider met ondernemingen wereldwijd, is nu de eerste adverteerder die een pilotcampagne draait op dit advertentieplatform, met een radiocommercial opgenomen in de lucht. Ingrediënten: het stuntvliegtuig van LeaseWeb, een voice-over van Radio 538, én…drie spuugzakjes.
In de filmpjes voor de campagne zien we hoe voice-over Steyn de Leeuwe (tevens bekend van BNN, o.a. Try Before You Die) in het LeaseWeb stuntvliegtuig wordt meegenomen naar ‘de cloud’. Letterlijk in dit geval, een ludieke verwijzing naar de cloud diensten die LeaseWeb wereldwijd aan zijn klanten levert.
The making of…
In het stuntvliegtuig van LeaseWeb, een Extra 330LT toestel – gebouwd voor intense capriolen in de lucht, worden klanten al regelmatig mee naar ‘de cloud’ genomen, voor onder andere loopings, hammerheads en rolls. Dit keer was de radio voice-over van Radio 538 aan de beurt, die met het zweet in z’n handen (én microfoon) in het toestel stapte om de ‘cloud commercial’ op te nemen.
In ‘The making of…’ van de commercial zien we onder andere dat aan voice-over Steyn de Leeuwe wordt gevraagd hoeveel spuugzakjes hij mee wil hebben. “Het record staat op drie,” zegt de piloot op het moment dat ze samen naast het stuntvliegtuig in de hangar staan. Of de voice-over van Radio 538 daar genoeg aan heeft? Dat kun je zien op: https://www.leaseweb.com/nl/538
Innovatief idee, 538 Concepts
Het creatieve concept voor de campagne komt van 538 Concepts, het team van Radio 538 dat creatieve oplossingen biedt aan adverteerders. Ook de productie van de campagne was in handen van 538 Concepts.
“Toen we de opdracht kregen om de cloud diensten van LeaseWeb via de radio te introduceren, dachten we: laten we het eens anders doen,” zegt Thomas van Remmerden, Audio Designer van 538 Concepts. “In tegenstelling tot veel andere business-to-business bedrijven, bleek LeaseWeb bereid om nieuwe advertentietechnieken in te zetten. Hierdoor hebben zij nu de primeur met de eerste gefilmde radiocommercial ter wereld, een cloud commercial die letterlijk in de cloud is opgenomen.”
Artistieke vrijheid
“LeaseWeb heeft ons veel artistieke vrijheid gegeven,” zegt Van Remmerden. “In plaats van een opsomming van product features, hebben we gekozen voor een totaal andere insteek. Een commercial opnemen in een stuntvliegtuig en in een hangar in Lelystad, doe je ook niet elke dag. Daardoor werd het een unieke productie waarbij we met veel plezier met het team van LeaseWeb hebben samengewerkt.”
“Als innovatief technologiebedrijf willen we ook graag innovatief omgaan met onze marketing en communicatie-uitingen,” zegt Freek Hemminga, Channels & Marketing Manager Global bij LeaseWeb. “Hoewel wij met name b-2-b opereren, biedt Radio 538 ons een uitgelezen mogelijkheid om de naamsbekendheid van LeaseWeb in Nederland marktbreed een boost te geven. Naast consumenten heeft Radio 538 namelijk ook het grootste zakelijk publiek. Maar we wilden wel dat de commercial begrijpelijk zou zijn voor alle luisteraars. Het team van 538 Concepts heeft daarbij prachtig werk geleverd en laten zien dat b-2-b, technologie en Radio 538 prima samengaan, mits je met z’n allen voor een uitdagende insteek durft te kiezen.”