- Bedrijfsnieuws van
- Nomeo
- geplaatst op
- 19 januari 2016 10:39 uur
Nomeo, de domeinnaamspecialist uit Gent, realiseerde mooie resultaten in 2015. Met een omzetstijging van 53% ziet de onderneming zijn investeringsinspanningen beloond. Het stak de grens van 25.000 domeinnamen in beheer voorbij, maar gaat daarom niet op z’n lauweren rusten.
Door voortdurend te investeren in vernieuwing en automatisering zet Nomeo zich als domeinnaamspecialist verder op de kaart. Dankzij de jarenlange expertise en een persoonlijke aanpak, stemt het zijn diensten steeds af op de nood van zijn klanten. Het laat zich daarbij niet afschrikken door de moeilijke marktomstandigheden. Het afgelopen jaar was er nog een lichte groei van .be-domeinnamen op te tekenen, maar verwacht wordt dat die dit jaar stagneert. Daarnaast werden ook de nieuwe geografische extensies .gent en .vlaanderen afwachtend onthaald.
Veiliger e-mailen
“De cijfers bewijzen dat we, door te blijven investeren in nieuwe, innovatieve diensten, met Nomeo op goede weg zijn”, aldus Bert Van Pottelberghe, zaakvoerder van Nomeo. Zo werd het afgelopen jaar onder andere geïnvesteerd in een nieuwe e-mailomgeving. “E-mail is cruciaal voor alle bedrijven. De nieuwe e-mailinfrastructuur moet in- en uitgaand verkeer garanderen en voor een verhoogde beveiliging zorgen.”
Slimme extra diensten
Ook de Smart DNS Failover-dienst is ontwikkeld met het oog op bedrijven. Deze zorgt ervoor dat bezoekers automatisch worden omgeleid naar een alternatieve pagina wanneer een website onbereikbaar is door een technisch falen. Dankzij die alternatieve pagina kan je alsnog contactgegevens of andere informatie communiceren naar je (potentiële) klanten.
Domeinnamen, websites en e-mail maken vaak deel uit van het hart van een bedrijf. Meten, bijsturen en vernieuwen zijn essentiële stappen die Nomeo neemt om zijn diensten voortdurend te kunnen verbeteren. “Bedrijven en resellers weten onze inspanningen te waarderen”, zegt Bert Van Pottelberghe. De domeinnaamspecialist gaat bovendien graag de dialoog aan met zijn klanten om een nog betere dienstverlening te kunnen voorzien.
De Gentse onderneming wil het voor zijn klanten ook gemakkelijker maken. Waar een domeinnaam configureren voor de clouddiensten van Microsoft Office 365 normaal werk is voor specialisten, stel je met de nieuwe Office 365-wizard in enkele klikken je domeinnaam zelf in. Voor Gmail-gebruikers werd een gelijkaardige wizard ontwikkeld. En met de Nomeo One Pager heb je in geen tijd een webpagina online waarop je alle contactgegevens kan publiceren, zonder webhosting aan te moeten kopen.
Voor Nomeo is het plaatje nooit rond. Het zag zijn inspanningen en investeringen beloond, maar wil de lijn graag doortrekken. “Aangemoedigd door de goede resultaten, gaan we het tempo van investeringen in nieuwe diensten verder opdrijven”, geeft Bert Van Pottelberghe ambitieus mee. “We zien de toekomst optimistisch tegemoet, ondanks de moeilijke markt.”