Wereldwijde food business vraagt om 24x7 connectiviteit, innovatieve oplossingen en partnership
- Bedrijfsnieuws van
- Interoute
- geplaatst op
- 8 oktober 2015 11:00 uur
Interoute, eigenaar van een van Europa’s grootste netwerken en van een wereldwijd cloudservice platform, kondigt aan dat Royal Cosun het WAN-contract met Interoute heeft verlengd. Voor de locaties in Nederland, Polen, Duitsland, Frankrijk, België en de Verenigde Staten zal Interoute de komende drie jaar de connectiviteit en het beheer verzorgen. Tevens is Interoute One, de business VoIP-oplossing op basis van SIP trunking, uitgerold over 13 vestigingen voor 2.000 gebruikers.
Cosun is onder meer toeleverancier voor de voedingsmiddelenindustrie en winkelketens. De bedrijven die tot Cosun behoren zijn onder andere Aviko en Suiker Unie. De onderneming verwerkt plantaardige grondstoffen op een duurzame en innovatieve manier tot producten voor voeding en ook steeds vaker voor non-food toepassingen. 24 x 7 connectiviteit is voor het agri-industriële concern bedrijfskritisch, omdat Royal Cosun wereldwijd zaken doet en de productiefaciliteiten en locaties in Nederland, Polen, Duitsland, Frankrijk, België en Verenigde Staten continu verbonden moeten zijn.
Royal Cosun besloot het contract met Interoute te verlengen, omdat de coöperatie niet alleen tevreden is over de geleverde infrastructuur, maar ook over de diensten die Interoute levert. De bedrijven die deel uitmaken van Cosun hebben een continue behoefte aan een betrouwbaar netwerk waar ze zelf verder geen omkijken naar hebben. Interoute neemt dan ook het volledige beheer van de WAN-infrastructuur voor zijn rekening.
Ron van Gool, IT Manager bij Cosun, is verheugd over de samenwerking. “Interoute is een gedegen en professionele partij en biedt veel meer dan een glasvezelnetwerk en connectiviteit. Nu we ook onze telefonie via de SIP trunks van het netwerk van Interoute laten lopen, besparen we 80% op de infrastructuurkosten voor vaste telefonie. Voor ons is het belangrijk dat we goede werkafspraken met hen kunnen maken. Zeker bij eventuele calamiteiten is direct contact met de persoon die issues oplost voor ons heel waardevol. Elke provider van clouddiensten wordt wel eens geconfronteerd met verstoringen in zijn netwerk. Juist dan verwacht je als klant dat je goed wordt geïnformeerd over de oorzaak en de verwachte reparatietijd. Met Interoute hebben we daarover sluitende afspraken gemaakt en bestaat het volste vertrouwen dat die afspraken ook worden nageleefd. Hierdoor kan de SLA-overeenkomst in de bureaulade blijven liggen. Gelet op de samenwerking tot nu toe heb ik dan ook alle vertrouwen in de toekomst.”
Martijn ten Kate, Country Manager bij Interoute: “Wij zijn trots op Royal Cosun als klant, omdat het bedrijf net als Interoute met een ondernemersmentaliteit op internationaal niveau zaken doet. De coöperatie heeft een rijke historie, heeft enkele ijzersterke consumentenmerken in het assortiment en levert een flink aantal business-to business producten en toepassingen. Het zijn stuk voor stuk kwaliteitsproducten, waarvoor strenge kwaliteits- en voedselveiligheidsnormen gelden en waaraan ook certificaten zijn gekoppeld. Bij Interoute hanteren wij dezelfde bedrijfsfilosofie en hoge kwaliteitsniveaus als bij Cosun, maar dan toegepast op gecertificeerde connectiviteitsdiensten en de rest van ons Unified ICT portfolio. Wij hebben bewezen internationale klanten als Royal Cosun goed te kunnen ondersteunen, onder andere met geïntegreerde diensten als voice.”