- Bedrijfsnieuws van
- Signet
- geplaatst op
- 1 mei 2014 12:03 uur
Signet, de zakelijke internet en telecomprovider uit Eindhoven introduceert, in samenwerking met Xelion, een cloud gebaseerde telefooncentrale. ‘Xelion 6’ zal als hoogwaarde oplossing onderdeel gaan uitmaken van het totaalaanbod internet- en telefonieproducten dat Signet beschikbaar stelt aan haar meer dan 100 landelijke en lokale dealers. Xelion is een innovatief bedrijf uit Delft dat zakelijke communicatieoplossingen ontwikkeld. Met de introductie van een volwaardige cloud-telefooncentrale wordt ingespeeld op de behoefte van dealers om hoogwaardige oplossingen uit de cloud te kunnen aanbieden. Signet is als netwerkonafhankelijke aanbieder in staat om telecomdiensten zoals VoIP op meer dan 30 verschillende glasvezel en DSL netwerken aan te bieden in Nederland en heeft hiermee de grootste dekking op zakelijke netwerken in Nederland.
Bereikbaarheid in plaats van telefonie
Signet heeft gekozen voor Xelion 6 omdat gebruikers méér willen dan alleen telefonie. Peter Bekkers, directeur van Signet hierover: “Met Xelion 6 zetten we de volgende stap in de huidige trend waarin ook het MKB steeds vaker kiest voor een VoIP dienst met extra’s om de bereikbaarheid te vergroten. Naast de standaard telefooncentrale functionaliteiten (zoals doorschakelen en wachtrij) behoren ook moderne communicatie tools zoals chat, presentielijst, nummerherkenning, gespreksverslag en bereikbaarheids-rapportages tot de standaard functionaliteiten: Xelion 6 heeft alle functies in één licentie opgenomen. Deze draait net zo eenvoudig op de pc en laptop als op de smartphone, waardoor je op elke plaats je werk kunt doen.” Xelion is niet alleen een complete telefooncentrale maar laat medewerkers slimmer werken en maakt ze bereikbaarder.
Samenwerking
De samenwerking tussen Xelion en Signet biedt voor zowel de reseller als eindgebruiker vele voordelen. Signet heeft zich in de afgelopen jaren bewezen als een van de weinige kwaliteitsaanbieders die niet gebonden is aan één netwerk. Die onafhankelijkheid stelt de meer dan 100 resellers waarmee Signet werkt in staat om altijd de beste oplossing aan te bieden. Door de netwerkdiensten van Signet te integreren met de hosted VoIP oplossing van Xelion, is het mogelijk dealers en eindklanten een volwaardige telefonieoplossing overal in Nederland aan te bieden. De oplossing is gecertificeerd waarmee gebruikers de zekerheid hebben niet met onnodige technische problemen te worden geconfronteerd.
Doordat Signet zelf het cloud-platform waarop Xelion 6 draait beschikbaar stelt, zijn resellers in staat flexibel te groeien in het aantal eindgebruikers. Arthur van den Ende (Xelion) licht toe: “In de afgelopen jaren zijn enkele duizenden organisaties met Xelion gaan werken. Door de distributie van onze dienst via Signet te laten verlopen zijn we in staat om verder door te groeien en ons maximaal te richten op het doorontwikkelen van onze oplossing. Ons R&D team is in Nederland gevestigd en heeft zeer korte lijnen naar resellers en gebruikers. Dat levert aantoonbaar betere producten op.”
Totale controle op de kwaliteit
Een ander voordeel van de samenwerking is dat de kwaliteit end-to-end geborgd wordt. Signet heeft controle op de verbindingen, het cloud-platform en het beheer ervan. Door deze controle op alle schakels in de keten betekent dat een zeer hoge kwaliteit van de dienst wordt gewaarborgd. Dat sluit aan op de visie van zakelijke gebruikers en resellers die de overstap naar cloud telefonie willen maken zonder dat dit ten koste van de kwaliteit gaat.