- Bedrijfsnieuws van
- Stichting Digitale Infrastructuur Nederland
- geplaatst op
- 3 september 2015 10:59 uur
Steeds meer buitenlandse bedrijven ontdekken de kracht van de Nederlandse digitale infrastructuur en betreden via ons land de Europese markt. Stichting Digitale Infrastructuur Nederland (DINL) lanceert daarom het initiatief Digital Gateway to Europe om deze trend te ondersteunen en de Nederlandse digitale infrastructuur internationaal op de kaart te zetten.
Als het om digitale infrastructuur gaat staat Nederland aan de top. Ons land heeft de snelst groeiende datacentersector van Europa en telt diverse grote internet exchanges, waaronder het grootste internetknooppunt ter wereld: de AMS-IX. Naast Schiphol en Rotterdam vormt de digitale sector dan ook de derde grote mainport van ons land.
Nederland is voor veel bedrijven een logische keuze
Hiermee is Nederland in een ideale positie om als springplank voor de rest van Europa te dienen. Het goed ontwikkelde digitale eco-systeem in Nederland maakt ons land voor veel buitenlandse bedrijven de logische keuze om de Europese markt te betreden. Denk hierbij aan Google, Huawei, Microsoft en Netflix. Een ander voorbeeld is Apple, dat haar software updates standaard via Nederland aan de rest van Europa levert.
Om bedrijven centraal van goede informatie te voorzien over Nederland lanceren we vandaag officieel digitalgateway.eu. Van de sector, voor de sector.
Geïnteresseerde internationale bedrijven bezoeken Nederland
Om deze positie te ondersteunen organiseert DINL op 24 september, aansluitend aan HostingCon Europe, het event Launchpad. Op deze dag neemt DINL internationale bedrijven mee naar verschillende grote infrastructuurpartijen in ons land. Bezoekers maken kennis met belangrijke spelers in de digitale infrastructuursector en kunnen met eigen ogen zien waarom ons land op het gebied van digitale infrastructuur op kop loopt in vergelijking met de rest van Europa.
Al langer op de agenda
De Digital Gateway to Europe stond al langer op de agenda. Zo organiseerde de stichting onder andere handelsmissies naar Spanje, Canada en afgelopen juli naar San Diego en Silicon Valley waar het als Digital Gateway to Europe op de beurs met een Holland Paviljoen stond. Vandaag lanceert DINL officieel het initiatief en de site om internationale organisaties te informeren en enthousiasmeren zich in Nederland te vestigen. Het eerste tastbare onderdeel op Nederlandse bodem zal het event Launchpad event eind september zijn.