- Bedrijfsnieuws van
- UPC
- geplaatst op
- 9 juli 2014 09:35 uur
UPC verhoogt vanaf 8 juli de uploadsnelheid bij haar internetklanten. Voor vrijwel alle klanten houdt dit een verdubbeling van de uploadsnelheid in. Bijvoorbeeld: Bij 50 Mb/s download gaat de upload van 2,5 Mb/s naar 5Mb/s, bij 120 Mb/s download gaat de upload van 6 Mb/s naar 12 Mb/s en bij 200 Mb/s download gaat de upload van 10 Mb/s naar 20 Mb/s. UPC voert deze snelheidsverhoging geleidelijk in de maand juli door voor al haar klanten. De snelheidsverhoging is kosteloos. Klanten hoeven niets te doen om gebruik te kunnen maken van de nieuwe uploadsnelheden.
Het voordeel van een grotere uploadsnelheid voor UPC-klanten is dat zij sneller informatie kunnen delen en versturen en gegevens in de cloud kunnen opslaan. Aangezien de behoefte hieraan groeit, verhoogt UPC kosteloos de uploadsnelheid en worden de nieuwe uploadsnelheden standaard onderdeel van haar productaanbod. In de afgelopen weken heeft UPC de nieuwe uploadsnelheden bij een beperkte groep klanten uitgebreid getest met succesvol resultaat.
Recent onafhankelijk onderzoek van de Technische Universiteit Eindhoven en Dialogic geeft aan dat de gemiddelde vraag naar up- en downloadsnelheden in 2020 op 165 Mbps down en 20 Mbps up zal liggen, waar die anno 2014 gemiddeld 21,4 down en 2,2 up is. Met het snelste internetabonnement (200Mb/s download en de verhoging tot 20 Mb/s upload) voorziet UPC na de uploadsnelheidsverhoging al in deze toekomstige vraag.
UPC blijft zich richten op snelheidsverbeteringen. Giovanni Piccirilli, Chief Technology Officer bij UPC Nederland: “Met de toenemende populariteit van streaming films, blijft de beschikbaarheid van hoge downloadsnelheden cruciaal. Met nieuwe technologieën zoals Docsis 3.1 zijn we in staat om onze klanten in Nederland in enkele jaren 1 Gbps downloadsnelheid en 100 Mbps uploadsnelheid te bieden. Op dit moment zijn we de overstap naar Docsis 3.1 al aan het voorbereiden.”
UPC biedt haar klanten steeds meer waarde. Niet alleen door nieuwe diensten zoals WifiSpots en MyPrime zonder meerkosten toe te voegen aan abonnementen, maar ook door bestaande diensten, zoals internet te blijven verbeteren. Door dergelijke inspanningen voorziet UPC in huidige en toekomstige behoeften van haar klanten.