- Bedrijfsnieuws van
- Brocade
- geplaatst op
- 12 december 2013 14:44 uur
In een tijd waarin klanten virtualisatie en Software-Defined Networking (SDN) omarmen, wijst een onderzoek van Brocade [Nasdaq: BRCD] onder channel-resellers uit dat datacenterbeschikbaarheid de grootste zorg is van deze groep. Veertig procent van de respondenten geeft dit aan. Het onderzoek laat ook zien dat deze zorg innovatie en de adoptie van volgende-generatie applicaties en diensten beperkt. Voor de channel-resellers liggen hier directe kansen om op te treden als strategisch adviseur voor grote ondernemingen. Resellers kunnen bedrijven helpen bij het vergroten van inzicht in de mogelijkheden van fabric-gebaseerde datacenteromgevingen, waarmee de netwerken van de toekomst te bouwen zijn.
Het onderzoek vond plaats onder 350 wereldwijde resellers en systems integrators en werd gesteund door Avnet, TD Azlan, Tech Data, Arrow ES, edsLAN, immix group, Mindware en Westcon. Volgens de respondenten beschouwt zestig procent van de eindgebruikers fabrics als de toekomst van netwerken. Niettemin is er weinig bereidheid om te investeren in datacenternetwerken. Bijna een derde van de resellers geeft aan dat hun klanten alleen investeren in netwerken om specifieke nieuwe applicaties of services te ondersteunen. Een op de tien investeerde pas nadat het netwerk was uitgevallen.
Jason Nolet, vicepresident Data Center Solutions van Brocade: “Het besef dat fabrics de toekomst van datacenter networking zijn, neemt toe. Toch blijven veel bedrijven vertrouwen op legacy-omgevingen die niet langer geschikt zijn voor hun doel. Dat geldt vooral als bedrijven willen profiteren van de voordelen van Software-Defined Networking. Dit biedt resellers een enorme kans. Channelpartners die klanten helpen bij de route naar fabrics, zullen succesvol zijn in het nieuwe netwerklandschap.”
De belangrijkste uitkomsten van het onderzoek
- De top 5-redenen voor netwerkinvesteringen:
- de wens om virtualisatie in te zetten (41 procent);
- de vraag naar snellere toegang tot data en applicaties (41 procent);
- de vraag naar meer bandbreedte (32 procent);
- de noodzaak om groeiende datavolumes te ondersteunen (25 procent);
- de noodzaak om mobiliteit te ondersteunen (24 procent).
- Meer dan zestig procent van de channel-resellers denkt dat fabric-netwerken in datacenters in 2020 ‘standaard’ of ‘zeer gebruikelijk’ zijn.
- Een kwart van de channel-resellers denkt dat SDN in 2020 een belangrijke trend is; op dit moment geeft een derde toe dat het weinig kennis heeft van SDN.
- 62 procent van channel-resellers denkt dat budgetbeperkingen een ‘significante impact’ hebben op de mogelijkheid om in nieuwe technologie te investeren; 63 procent noemt vendor-financiering als ‘cruciaal’ of ‘belangrijker’ in de komende jaren.
- Niettemin is flexibiliteit, en niet kostenbesparing, de belangrijkste reden voor klanten om de cloud te omarmen (zoals genoemd door bijna een derde van de respondenten). Daarna volgt de snelle adoptie van applicaties (achttien procent).
- Channel-resellers noemen ‘concurrentie van vendoren’, ‘gebrek aan ervaren verkoopmedewerkers’ en ‘weinig oog voor de waarde van diensten’ als de top 3-uitdagingen voor het vergroten van de omzet uit services.
- 62 procent van de respondenten met klanten in de publieke sector verwacht dat de omzet in deze sector ‘zal toenemen’ of ‘significant zal toenemen’ in 2020.
“Onze onderzoeksresultaten laten zien dat het hard nodig is dat partners nu met klanten om de tafel gaan zitten en hen op weg te helpen naar een fabric-gebaseerde datacenterinfrastructuur”, zegt Bill Lipsin, vicepresident Global Channel Sales & Marketing van Brocade. “Naast een hoogwaardig oplossingenportfolio biedt Brocade met zijn Brocade Alliance Partner Program en Capital Solutions aan partners een unieke manier om zich te onderscheiden in een zeer concurrerende markt. Zij kunnen klanten een zeer onderscheidende, strategische oplossing bieden.”
“Het onderzoek van Brocade identificeert specifieke behoeften en uitdagingen van partners in een continu veranderende IT-wereld”, zegt Scott Look, vicepresident en General Manager Connected & Secured Solutions van Avnet Technology Solutions. “Avnet Technology Solutions is in de unieke positie om de Brocade-partnercommunity te ondersteunen en de drempels weg te nemen. Dat kan door een krachtige combinatie van onze strategische verkoopaanpak en ons uitgebalanceerde partnership met Brocade.
“Tech Data vond het een eer om met Brocade samen te werken aan de ontwikkeling van dit onderzoek”, zegt Ken Griffin, vicepresident Product Marketing van Tech Data. “Tech Data en Brocade delen een focus op het leveren van toegevoegde waarde via op maat gemaakte opleidingen, trainingen en marketing. Daarmee spelen we in op de eisen van spelers in het kanaal. Met het sterk wisselende technologielandschap heeft een channelpartner de taak om complete oplossingen rond cloud, mobility, het Internet of Things en meer te bieden – van het datacenter tot in de huiskamer. Op basis van ons partnership met Brocade is Tech Data sterk gericht op het bieden van waarde aan onze Brocade-partners.”
Het rapport, de data en een visuele weergave van de belangrijkste resultaten zijn hier te downloaden.