Hoe is het om te werken bij RealHosting?


HYPR helpt graag om de vacatures in de hostingsector op een goede manier te vullen. Daarom belichten we regelmatig een hostingbedrijf waar vacatures openstaan. Deze keer vragen we ons af hoe het is om te werken bij RealHosting.

RealHosting bestaat nu 15 jaar en telt 15 medewerkers. Maar het bedrijf groeit en daarom is het  onlangs verhuisd naar een grotere locatie in Haarlem. Maar RealHosting weet ook veel van het verhuizen van websites en servers. De hoster valt op door de verhuisservice die het klanten biedt. Dat houdt in dat medewerkers van RealHosting helpen om je zakelijke site of server technisch en zonder downtime naar RealHosting te verhuizen.

“Wij hebben een sterke focus op internetprofessionals, zoals webdesigners, marketeers enzovoorts”, zegt Dave Buis van RealHosting. “We hebben veel klanten in het midden- en kleinbedrijf, maar ook enkele ‘grote namen’.”

Bereikbaarheid

RealHosting onderscheidt zich volgens Buis met de goede bereikbaarheid. “Het valt ons op dat er nog steeds hosters zijn die minder goed te bereiken zijn voor klanten. Zo wordt telefonische ondersteuning lang niet door alle partijen geboden.” Verder vindt RealHosting persoonlijk contact met de klant heel belangrijk. “Als klanten bellen, leren we ze kennen en weten we met wie we te maken hebben.” Daarnaast zijn de verhuisservice en de websiteservice van RealHosting ook redelijk uniek. Die websiteservice is een dienst waarbij medewerkers van RealHosting kleine klusjes voor je kunnen opknappen, tegen geringe bedragen. Dat zijn uiteenlopende klusjes en dat kan ook want RealHosting heeft veel experts in dienst, aldus Buis. “Ieder heeft zijn eigen gespecialiseerde kennis.”

Klantenservice

Op dit moment zoekt de hoster naar een support medewerker (medewerker klantenservice). De belangrijkste taken zijn het behandelen van vragen van klanten, zowel per telefoon als via het ticketsysteem. Voor de nieuwe medewerker is technische kennis niet vereist, maar wel wordt op zijn minst enige affiniteit met internet en technologie verwacht. Verder mag de persoon in kwestie geen 9 tot 5 mentaliteit hebben. “We hebben het gebruik dat als iets af moet, dan je dan ook pas weggaat als het af is en dat je niet alles om 17 uur uit je handen laat vallen.”

Can do-mentaliteit

Volgens Dave Buis van RealHosting kent het bedrijf een informele sfeer. “De informele sfeer blijkt uit onder meer uit de vrijdagmidddagborrel en het ontbreken van stropdassen, zelfs in de directiekamers. We tutoyeren elkaar allemaal.”

De veelzijdigheid van de functie en het beroep maakt iedere dag anders en uitdagend, vertelt Buis. “Zo leer je ook iedere dag wel nieuwe dingen.”

Volgens hem hebben de medewerkers bij RealHosting wel bepaalde overeenkomsten. “We zijn allemaal harde werkers met ‘can do’-mentaliteit (handen uit de mouwen), zijn erg collegiaal naar elkaar toe en we hebben allemaal één doel voor ogen: een tevreden klant. Verder zijn we allemaal professioneel genoeg om zelf te investeren in verbeteringen in ons vak, dat kenmerkt onze ‘spirit’.”

Geschreven door Edwin Feldmann (HYPR: Hosting Your PR)

Dit ingezonden artikel is geschreven door Edwin Feldmann van HYPR: Hosting Your PR.

Lees ook de onderstaande artikelen van HYPR: Hosting Your PR

Stuur ook uw blog, achtergrond artikel of andere bijdrage in!

Indien u zelf een interessante bijdrage, zoals een blog, how-to of achtergrond heeft, dan plaatsen wij die graag en dat kost u niks. Neem contact op met de ISPam.nl redactie via [email protected] of kijk op deze pagina voor meer informatie over het leveren van een bijdrage aan ISPam.nl.

Mike, 3 augustus 2016 8:45 am

“We hebben het gebruik dat als iets af moet, dan je dan ook pas weggaat als het af is en dat je niet alles om 17 uur uit je handen laat vallen.”

Ik neem aan dat daar dan ook naar betaald wordt?

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.