- Door
- Serge Gielkens (HYPR: Hosting Your PR)
- (PR-bureau:
- HYPR: Hosting Your PR)
- geplaatst op
- 23 september 2016 10:05 uur
Yuval heeft 15 jaar ervaring als Digital Transformation Executive en is momenteel Hoofd EMEA Online Partneships voor Google for Work. Op HostingCon Europe praat hij over de invloed van verstoringen op technologisch, zakelijk en persoonlijk vlak. Bij de huidige sterke veranderingen zijn volgens hem data, de cloud en mobiliteit de drie hoofdelementen. In zijn sessie legt hij uit hoe veranderingen in technologie, bedrijven en mensen onderling samenhangen en maakt duidelijk waarom organisaties moeten veranderen zodat ze kunnen blijven innoveren. In dit interview geeft hij al wat meer informatie hierover.
Yuval wijst erop dat hoe dan ook het niet onderkennen van de verstoringen geen optie is. “Een andere speler in het veld trekt er zijn voordeel uit en pakt marktaandeel van je af. In het bijzonder bekijken organisaties met argusogen de kleine start-ups die de industrie ontwrichten. Zij zien dus wel degelijk in dat ze moeten gaan veranderen. Mijn boodschap aan deze bedrijven is dat ze het vermogen, de mankracht, ervaring en expertise al in huis hebben. Het enige wat ze moeten doen, is een interne transformatie doormaken.”
Volgens hem is in dit proces cultuur de sleutelfactor. “Ondanks het feit dat mensen technologie cool vinden en inzien dat het de organisatie vooruit helpt, vinden ze verandering op persoonlijk vlak niet prettig. In mijn ervaring weten mensen verandering weliswaar vaak op waarde te schatten, maar willen ze het niet toegepast zien op henzelf. Daarom zijn de belangrijkste problemen bij het benutten van de voordelen van technologie cultureel en niet technisch van aard.”
Als voorbeeld van cultureel gedrag noemt hij gangbare werkwijzen of gewoonten. Yuval vertelt dat dit het accepteren van best practices van nieuwe technologie in de weg kan staan. “Ik zie geregeld dat bedrijven begrijpen waarheen de markt zich beweegt en dat ze moeten reageren. Echter, als ze dan naar de heersende gewoonten en gangbare praktijk kijken, realiseren ze zich hoe groot de hobbels zijn die genomen moeten worden. Vaak merk ik dat dergelijke organisaties enkele kleine stappen maken om dat te veranderen. Ze aarzelen om het volledig aan te pakken. Maar niet alle noodzakelijk stappen nemen komt meestal neer op tevergeefs handelen.”
Wat betreft culturele aanpassing verwijst hij ook naar de alsmaar toenemende snelheid van veranderingen. “Nieuwe technologieën en sterke veranderingen zijn er altijd geweest. Het verschil met het verleden is dat ze steeds frequenter optreden. Naar mijn mening wordt binnen bedrijven bij het individu een leermentaliteit van vitaal belang. Je kunnen aanpassen in een volatiele en onzekere wereld is veel belangrijker dan het beheersen van één enkele vaardigheid.”
Met betrekking tot verandering zijn momenteel veel voorkomende modewoorden termen als big data, cloud, agile en lean. Yuval vertelt dat dit absoluut heel reële zaken zijn en dat ze veel voordeel opleveren mits juist toegepast. “In mijn sessie zal ik voorbeelden geven hoe wij deze middelen in de praktijk inzetten om ons vooruit te helpen en een verandering teweeg te brengen die blijvend is en werkt.”
Hij waarschuwt meteen dat een ‘one size fits all’ oplossing echter niet bestaat. “Ik kom naar HostingCon Europe om mijn kennis en ervaring te delen met iedereen die geïnteresseerd is. Je moet wel begrijpen dat wat voor Google werkt, niet noodzakelijkerwijs voor jou werkt als je het als een kant-en-klare oplossing beschouwt. Elke organisatie is uniek en de best practices moeten op maat worden gesneden opdat ze werken. Het inzicht dat niets hetzelfde is, zorgt er in het algemeen voor dat je kans op succes toeneemt.”
Geschreven door Serge Gielkens (HYPR: Hosting Your PR)
Dit ingezonden artikel is geschreven door Serge Gielkens van HYPR: Hosting Your PR.
Lees ook de onderstaande artikelen van HYPR: Hosting Your PR
Stuur ook uw blog, achtergrond artikel of andere bijdrage in!
Indien u zelf een interessante bijdrage, zoals een blog, how-to of achtergrond heeft, dan plaatsen wij die graag en dat kost u niks. Neem contact op met de ISPam.nl redactie via [email protected] of kijk op deze pagina voor meer informatie over het leveren van een bijdrage aan ISPam.nl.