- Door
- Edwin Feldmann (HYPR: Hosting Your PR)
- (PR-bureau:
- HYPR: Hosting Your PR)
- geplaatst op
- 8 augustus 2016 08:00 uur
Hoe houdt je klanten tevreden? Het is een vraag die veel bedrijven (ook buiten de hostingbranche) bezighoudt. Deze keer kijken we in deze rubriek naar hoe Protagonist werkt aan een hoge klanttevredenheid.
“Bij Protagonist wordt gestreefd naar uitstekende telefonische bereikbaarheid en een persoonlijke band met de klant. En de nieuwe website straalt dat helemaal uit”, vertelt Soufiane Achraa van Protagonist Internet Services. Protagonist is een zakelijke provider in het hart van Rotterdam die sinds 16 jaar niet alleen hosting aanbiedt, maar die ook cloud apps en SEO-diensten aanbiedt aan het MKB en de grootzakelijke markt.
Hosting is nog altijd het belangrijkste product, volgens Achraa. “Maar alleen hosting aanbieden is niet meer voldoende. Je moet de breedte in en bedrijven een compleet scala aan diensten kunnen aanbieden.” Daarom zijn aanvullende clouddiensten zoals Office365, online back-up en SEO erbij gekomen.
Protagonist probeert zich te onderscheiden met de directe communicatie. “Bij ons belanden klanten niet alleen in een ticketsysteem. Klanten die hulp nodig hebben, bellen ons direct. Wij hechten er waarde aan om snel te kunnen schakelen. Daardoor hebben wij een vrij hechte band met de klant, want directe communicatie maakt het allemaal persoonlijker”, aldus Achraa.
Bereikbare provider
Klanten merken vooral bij budgetproviders dat de responstijd langer is. Met de komst van de nieuwe website draagt de Rotterdamse hostingprovider de snelle communcatie ook nadrukkelijk uit. De nieuwe slogan van Protagonist is namelijk ‘Protagonist, de bereikbare provider’.
Als Protagonist merkt dat klanten niet helemaal tevreden zijn, dan wordt de klant gebeld om de onvrede te bespreken. “Wij willen veel aandacht aan de klant besteden, als uit ons beoordelingsysteem mocht blijken dat een klant toch ontevreden is, nemen we contact op met de klant. We zoeken de dialoog op met de klant en gaan niet uit van slapende klanten.”
Kijkje in de keuken
Ook probeert Protagonist af en toe om de klant beter te betrekken bij hun business. “Hosting is toch een relatief abstract product. Daarom nodigen wij soms klanten uit om hier een kijkje in de keuken te komen nemen. Daarmee wordt de dienstverlening een beetje tastbaarder.”
En bovendien is zo’n bezoekje erg goed voor de relatie, merkt Achraa. Want sinds 1,5 tot 2 jaar is de branche veel commerciëler geworden, zegt hij. “Bedrijven zijn vooral veeleisender geworden. Je moet meer dan alleen hosting kunnen bieden, maar de eisen van bedrijven aan hostingproducten zijn hoger geworden en klanten zijn veel mondiger geworden.” Zo vragen ook steeds meer bedrijven of we CO2-neutraal zijn. Dat wordt toch belangrijker voor klanten. En wij vinden dat zelf ook heel belangrijk.”
Geschreven door Edwin Feldmann (HYPR: Hosting Your PR)
Dit ingezonden artikel is geschreven door Edwin Feldmann van HYPR: Hosting Your PR.
Lees ook de onderstaande artikelen van HYPR: Hosting Your PR
Stuur ook uw blog, achtergrond artikel of andere bijdrage in!
Indien u zelf een interessante bijdrage, zoals een blog, how-to of achtergrond heeft, dan plaatsen wij die graag en dat kost u niks. Neem contact op met de ISPam.nl redactie via [email protected] of kijk op deze pagina voor meer informatie over het leveren van een bijdrage aan ISPam.nl.