- Door
- Serge Gielkens (HYPR: Hosting Your PR)
- (PR-bureau:
- HYPR: Hosting Your PR)
- geplaatst op
- 4 oktober 2016 10:00 uur
Daniel Verboeket is CEO van OXXA.com en met hem hebben we een gesprek over de eerste partnerdag van het bedrijf. Daniel vertelt dat een belangrijke overweging om deze partnerdag te organiseren, het beter leren kennen van de klant is. “Onze partners, dat zijn onze klanten. Deze kennen we allemaal via de telefoon of vanachter het computerscherm, maar we spreken ze zelden face-to-face. Daarom wilden we middels deze partnerdag ook persoonlijk kennismaken met onze klanten.”
Voor het event had OXXA.com twee thema’s. In het eerste deel van het dagprogramma was het thema ‘It’s all about security’. Daniel: “Veiligheid is een hot issue, denk maar aan de recent ingevoerde meldplicht datalekken in het kader van de Wet op bescherming van persoonsgegevens. Daarom moeten we onze diensten steeds veiliger maken om te voorkomen dat er bijvoorbeeld gehackt wordt of dat ergens malware staat. Daarvoor bestaan allerlei middelen en tools. Wij willen onze klanten hierover informeren, zodat zij hun diensten robuuster en veiliger kunnen maken voor hun eigen klanten.”
Daartoe had OXXA.com een aantal kennissessies georganiseerd over SSL-certificaten en Patchman. In andere sessies deelden specialisten van SpamExperts en SIDN hun kennis over security met de aanwezigen. Volgens Daniel viel het op hoe goed de klanten op de hoogte zijn. “Onze klanten stelden echt hele kundige vragen aan de experts.”
In het tweede deel was het thema ‘Verbinden’. Dit vond plaats in een informele en ongedwongen sfeer, waarvoor OXXA.com een 1,5 uur durende kart race had georganiseerd. “Bij binnenkomst was iedereen in 25 teams ingedeeld, maar niemand wist bij wie hij of zij in het team zat”, legt Daniel uit. “De mensen kenden elkaar dus niet en dat was precies onze bedoeling. Daardoor moesten ze elkaar in korte tijd leren kennen om vervolgens als team de kart zo snel mogelijk over de streep te trekken. Dat is erg goed gelukt. We hebben zoveel positieve reacties gehad van mensen die hierdoor ontzettend leuke contacten hebben opgedaan. En het zijn soms concurrenten van elkaar!”
Volgens Daniel ging het er spannend aan toe. “Sommigen waren zo fanatiek dat ze zelfs blaren op de handen hadden van het sturen.” Iedere deelnemer staat overigens op de foto. Hij nodigt iedereen uit om deze op de Facebook-pagina van OXXA.com te gaan bekijken.
Daniel kijkt terug op een succesvolle partnerdag. “Er zijn bijna 150 mensen geweest en dat was ver boven onze verwachting. Onze partners waardeerden de combinatie van kennis opsteken en elkaar persoonlijk ontmoeten. Veel klanten zeiden dat het event informeel was met een zakelijke knipoog. Daardoor was het gemoedelijk tijdens de gesprekken en dat is precies wat we wilden bereiken. We zijn trots op het resultaat en dit geeft ons veel energie.”
Hij verklapt dan ook dat er voor volgend jaar een tweede editie in de planning zit. “Klanten zeiden na afloop spontaan ‘Tot volgend jaar!’. Daarom willen we er een jaarlijks terugkerend event van gaan maken. We zijn nu al over nieuwe thema’s aan het nadenken.”
Geschreven door Serge Gielkens (HYPR: Hosting Your PR)
Dit ingezonden artikel is geschreven door Serge Gielkens van HYPR: Hosting Your PR.
Lees ook de onderstaande artikelen van HYPR: Hosting Your PR
Stuur ook uw blog, achtergrond artikel of andere bijdrage in!
Indien u zelf een interessante bijdrage, zoals een blog, how-to of achtergrond heeft, dan plaatsen wij die graag en dat kost u niks. Neem contact op met de ISPam.nl redactie via [email protected] of kijk op deze pagina voor meer informatie over het leveren van een bijdrage aan ISPam.nl.